Concerts de la música de Maria Lluïsa Güell

Els dos concerts tindran lloc el divendres 25 de novembre i el dissabte 26 de novembre a les 19h i pretenen recuperar la música que va compondre Maria Lluïsa Güell i les seves influències europees, així com les peces que va escriure la seva germana gran, Isabel Güell. Les entrades són limitades.

  • Les composicions de Maria Lluïsa Güell.
  • Retrat de Maria Lluïsa Güell elaborat per la pintora i amiga Lluïsa Vidal.
  • Perspectiva que teniaMaria Lluïsa Güell quan tocava l'orgue. Fotografia: Ramon Manent/ Diputació de Barcelona.

Botó de compra d'entrades

Dies: divendres 25 i dissabte 26 de novembre.
Hora: 19h.
Lloc: saló central.
Preu: 20€ per persona (aforament limitat, el preu inclou una visita guiada musical abans de l'audició).
Programació:
  • 19h visita musical exprés
  • 19.30h Concert al saló central amb la presentació a càrrec d’Enrique Campuzano, doctor en història de l’art, organista i comissari de l’exposició Maria Lluïsa Güell, pintora
Divendres 25 de novembre

LA MÚSICA DE MARIA LLUÏSA GÜELL, EL SEU ENTORN I LA SEVA RECREACIÓ

L’entorn musical europeu de Maria Lluïsa Güell
David Malet, orgue.
  • Jean Sibelius (1865-1957):
    • Intrada op. 111
  • Hugo Distler (1908-1942):
    • Spielstücke op. 18 (selecció)
  • Carl Nielsen (1865-1931):
    • Sma Praeludier op. 51 (selecció)
  • Eugène Gigout (1844-1925):
    • Antienne dans Le Mode Ecclésiastique
  • Isabel Güell López (1872-1956):
    • Comunión
  • Maria Lluïsa Güell López (1873-1961):
    • Minué
  • Herbert Howells (1892-1983):
    • Saraband (In Modo Elegiaco)

Una floreta de Sant Francesch, de Maria Lluïsa Güell.
Antonio Noguera, orgue.
Maite Alcalde, piano.
Estela Herrera, violí


Música per a Maria Lluïsa Güell. Op. 148


Art i solitud (estrena absoluta)
Antonio Noguera, orgue

Dissabte 26 de novembre

LA MÚSICA DE LES GERMANES GÜELL- LÓPEZ I EL SEU ENTORN A COMILLAS

Primera part

 

Maite Alcalde, piano.
Belén Herrero, veu.

  • Isabel Güell - Cançons:
    • Amunt (1889)
    • La llar (1890)
    • La rosa marcida (1915)
    • Balada (1912)
    • Barcarola (1912)
    • Cançó trista (1916)
    • Rima (1898)
  • G. Fauré:
    • Pie Jesu
  • R. Hahn:
    • A Chloris
Segona part

 

Ana Gobantes, piano. 

  • Minuet, de Maria Lluïsa Güell
  • La Paz de Cuba, de Miguel Galve y Peña
  • Las Cavaducas, del Padre Otaño dedicada a Maria Lluïsa Güell
  • Los Naúfragos del Cantábrico, de Miguel Galve y Peña
  • * Entrambosmares, d’ Antonio Noguera

    * Piano a quatre mans amb el compositor Antonio Noguera

INTÈRPRETS

DAVID MALET CASAMITJANA orgue
Nascut a Barcelona l’any 1971, s'apropà a la música als 9 anys cantant a l’Escolania de la Catedral de Barcelona de la qual molt aviat n'esdevingué el pianista acompanyant. A la Catedral, on hi va exercir 15 anys d’organista, també hi rebé les primeres lliçons d’orgue per part de Mn. Joan Gamissans i Anglada. Posteriorment ingressà al Conservatori Municipal de Música de Barcelona on hi obtení cinc titulacions superiors i diverses distincions i matrícules d’honor. Paral•lelament estudià tota la carrera d’orgue amb Montserrat Torrent. Del 1999 al 2003 estudià orgue amb Michael Radulescu a la Universitat de Viena. En la seva estada, cursà també els estudis de direcció de cor i orquestra amb Reinhard Schwarz i Georg Mark al Konservatorium der Stadt Wien, on obtení brillantment el diploma dirigint en concert públic l’Orquestra Simfònica de la Ràdio de Viena. També és professor de música de cambra al Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona i organista del Palau Güell.
ANTONIO NOGUERA GUINOVART compositor
Va néixer a l'Ametlla de Mar (Tarragona), el 1963. És premi d'honor, en grau mitjà i superior de composició, i matrícula d'honor en etnomusicologia pel Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona. Ha estat distingit amb la insígnia al “Tarragoní Absent”, concedida per l'Ajuntament de Tarragona (1997) i ha estat premiat en nombrosos concursos de composició, destacant el de la Generalitat de Catalunya (2004). És professor d'harmonia i fonaments de composició en el Conservatorio Municipal de Ataúlfo Argenta de Santander des de 1994.  Com a compositor, ha estat inclòs en el Diccionario de la Música Española e Hispanoamericana, publicat per la SGAE, així com en la Gran Enciclopedia de Cantabria. És soci de nombre de la Real Sociedad Menéndez Pelayo de Santander i soci fundador de l'Asociación Santa Leocadia. Cultura, memoria y territorio. Recentment ha estat admès en l'Associació Catalana de Compositors.
MAITE ALCALDE OSORIO piano
A l'edat de vuit anys inicia el seu primer contacte  amb la música a través de l'orgue litúrgic. 
Amplia els estudis professionals de piano en el Conservatorio Profesional Jesús de Monasterio, a Santander i en el Conservatorio Juan Crisóstomo d'Arriaga a Bilbao. Professionalment es dedica a la docència. També exerceix com a acompanyant d'orgue a solistes i grups corals. Des de fa 10 anys participa en la Cátedra de Órgano Juanjo Mier, escola d'organistes litúrgics que sorgeix a iniciativa de l'Asociación para la Conservación de los Órganos de Cantabria (ACOCA) i realitza cursos de perfeccionament  amb Montserrat Torrent,  José Enrique Ayarra o Esteban Elizondo. Des de l'any 2003 participa en diferents cicles d'audicions i concerts. Assisteix a diverses edicions del Curs Nacional para Organistas Litúrgicos, de Valladolid, i està en possessió del diploma que l’acredita com a organista litúrgic, expedit per la Comisión Episcopal de Litúrgia de la Conferencia Episcopal Española i el certificat de la Universidad Pontificia Comillas, en Madrid.
ESTELA HERRERA GANCEDO violí

Va néixer a Torrelavega (Cantàbria),  l’any 2000. Als set anys va començar els estudis de violí al Conservatorio de Música de Torrelavega . Als 11 anys va participar al III Concurso Regional Jóvenes Intérpretes de Cantabria, obtenint el primer premi especialitat corda fregada. Als 13 anys va començar a col·laborar com a solista amb el Coro Solvay Ensemble, participant als Ciclos Corales de la Región. Des de fa quatre anys forma part de l'Orquestra del Conservatorio de Torrelavega. També és freqüent la seva participació a la Joven Orquestra Simfónica de Cantabria (JOSCAN). Des de 2014 actua com a solista amb acompanyament d'orgue en els concerts organitzats per l’Asociación  para la Conservación de los Órganos de Cantábria (ACOCA), ente ells, destaquen els dels Ciclos de Música en Palacio, en el Palacio de Sobrellano (Comillas 2014 i 2016).
BELEN HERRERO OBESO veu
Natural de Torrelavega (Cantàbria), va començar els seus estudis musicals a una edat primerenca amb Pilar Oliván. És llicenciada en teoria de la música pel Real Conservatorio Superior de Madrid, en piano pel Conservatorio Jesús de Monasterio de Santander i en cant pel Real Conservatorio Profesional de Música de Almería, realitzant cursos d’especialització amb Victoria de los Ángeles, Alfredo Kraus y Lynne Dawson, entre altres. Ha sigut membre del Coro de la Universidad Pontifica de Comillas, a Madrid.  Actualment compagina la seva activitat professional com a professora de música de secundària amb la seva col·laboració de forma activa amb la Asociación para la Conservación de los Órganos de Cantabria (ACOCA). Ha participat en cicles com el de Panteón en Comillas, en el qual va estrenar la música d’Isabel Güell. Actualment continua perfeccionant-se amb la seva assistència regular a cursos d’interpretació i altres disciplines musicals a diversos punts de la geografia espanyola.   
ANA GOBANTES DE MIGUEL piano
Nascuda a Santoña (Cantàbria). Titulada superior pel Conservatorio Jesús Guridi de Vitòria en les especialitats: piano, sota la direcció d'Albert Nieto, música de cambra, pedagogia musical i solfeig. Ha realitzat estudis de musicoterapia i psicoteràpia GIM (Imatge guiada amb música). Becada pel Govern de Cantàbria ha estudiat en el Conservatori Hanzehogeschool de Groningen, Holanda, amb el professor Henry Kelder. Interessada per la música contemporània, ha realitzat estrenes absolutes en la Universidad Internacional Menéndez y Pelayo (Campus d'Excel·lència), en el Festival Internacional de Santander i en la Fundación Botín.  Col·labora freqüentment com a pianista convidada amb la Coral Salvé de Laredo.
Des de 2010 és professora i repertorista de corda en el Conservatorio Municipal Ataúlfo Argenta de Santander.  Recentment ha ingressat com a sòcia de nombre a la Real Sociedad Menéndez Pelayo i en l’Asociación Santa Leocadia. Cultura, memoria y territorio. Actualment forma duo estable de pianos amb la prestigiosa pianista Izpiñe Uribiondo.