Concert-recital Memòria i records

La Direcció del Palau Güell ha organitzat, amb motiu del Dia Mundial de la Filosofia, l’acte Memòria i records. Orgue i literatura reflexiva al Palau Güell, que tindrà lloc el 20 de novembre a les 20.00 h al saló central i consistirà en una tria de fragments literaris a càrrec del catedràtic de Filosofia de la Universitat de Barcelona José Antonio Estevez Araujo; recitats pel poeta Víctor Obiols i amb l’acompanyament de l’organista Mario Prieto Blanque.

  • Fragment d'una partitura original de J.H.Bach. Fon: www.bach-digital.de.

Per a commemorar el Dia Mundial de la Filosofia, el Palau Güell acull una experiència sensorial en què s’uneixen tres grans arts com són la música, la literatura i l’arquitectura. Durant l’acte s’escoltaran fragments de grans escriptors i filòsofs com Marcel Proust, Fíodor Dostoievski i Girogio Agamben, entre altres, acompanyats de la interpretació d’orgue de peces musicals d’Andrés de Sola, Johann Sebastian Bach, Louis-Nicols Clérambault a un dels espais més singulars i importants d’aquest edifici: el saló central.

Aquest acte és idea de Mario Prieto, l’organista i doctorand en Dret Internacional, que té un vincle bonic i particular amb el Palau Güell.  Durant dos anys, període en què estava estudiant al Conservatori Municipal de Música de Barcelona, solia assajar al Palau Güell. Ell va tocar l’orgue provisional que hi va haver a l’espai on, des del 2011, es troba la nova consola de l’orgue.

 

Interpretació a càrrec de:

Mario Prieto Blanque, orgue

Victor Obiols, veu

 

Selecció de textos literaris feta per:

José Antonio Estévez Araujo

 

Repertori:

Versicles del Primer To. Del llibre “Versos para Órgano” de Andrés de Sola  i text de Marcel Proust.

“Plein Jeu”, de la “Suite du Deuxieme Ton” de Louis-Nicolas Clérambault i text Fiódor Dostoievski.

“Adagio”, de la “Toccata, Adagio i Fuga” BWV 564 de Johann Sebastian Bach i text de Winfriend Georg Sebald.

“Basse et Dessus de Trompette”, de la “Suite du Premier Ton” de Louis-Nicolas Clérambault i text de Giorgio Agamben.

“Basse de Cromorne”, de la “Suite du Deuxieme Ton” de Louis-Nicolas Clérambault i text de Lev Tolstói.

“Preludi I” de Mario Prieto Blanque i text de François-René de Chateaubriand.

“Auf meinen lieben Gott” (“En el meu estimat Déu”) de Johann Pachelbel i text de Sigmund Freud.

“Fantasia en Do”, BWV 570 de Johann Sebastian Bach i text de Fredric Jameson.

“Batalla Imperial I” de Juan Cabanilles i text de Mario Prieto Blanque.

 

Mario Prieto Blanque

Llicenciat en dret per la Universitat de Barcelona. Actualment està realitzant el doctorat en Dret Internacional per la mateixa universitat. Va cursar estudis d’orgue i violí al Conservatori Municipal de Música de Barcelona. El 2000 va oferir un concert a l’església de the Great Saint Bartholomew a Londres. Va fer un concert d’orgue el 2006 a l’església de Sant Llorenç de Lleida, on va ser organista. El 2008 va oferir un concert a l’església de San Pedro de Gallur (Saragossa), tocant un orgue del segle XVIII.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

José Antonio Estevez Araujo

Catedràtic de Filosofia del Dret per la Universitat de Barcelona. Director del Grup d’Investigació “Filosofia del Dret, Moral i Política” de la Universitat de Barcelona. És investigador principal del projecte “La legitimidad de la gobernanza en tiempos de crisis”, finançat pel Ministeri d’Economia i Competitivitat.  Ha coordinat la publicació dels llibres El libro de los deberes (Madrid, ed. Trotta, 2013) i La democracia en bancarrota (Madrid, ed. Trotta, 2013). I ha publicat articles com “La Unión Europea en perspectiva” o “La crisi de la democràcia europea”.

 

 

 

 

 

 

 

Víctor Obiols

Llicenciat en Filologia Clàssica per la Universitat de Barcelona (1985) i Doctor en Literatura Comparada per la Universitat de Southampton (Anglaterra). Ha exercit la docència a les universitats de Bristol, Vic, Barcelona (UPF) i actualment també a l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu i a l’Institut del Teatre. També és autor d’una obra poètica, de la qual acaba d’aparèixer una compilació, Sol de lluna ple (Poesia 1974-1999)  (Edicions Els Llums, 2015), i presenta regularment muntatges poètics com Una sang vertical i antologia de poesia del segle XX, a la Setmana de Poesia de Barcelona, 2014). És conegut en el món musical com a Víctor Bocanegra, compositor i intèrpret de cançó, amb una obra discogràfica de cinc àlbums.  Dirigí el Festival Internacional de Poesia de Barcelona (ICUB) del 2004 al 2009, i és musicoterapeuta des del 2010 (IDec-UPF).